Łożyska kulkowe zwykłe

 

występują jako jednorzędowe i dwurzędowe, z blaszkami ochronnymi lub z uszczelkami gumowymi w następujących seriach : 160, 161, 618, 619, 60, 62, 63, 64, (Z, 2Z, RS, 2RS), 42, 43.Łożyska kulkowe zwykłe mają szeroki zakres zastosowania. Są one proste w budowie nierozłączne, zdolne do pracy przy wysokich prędkościach obrotowych. Dzięki tym właściwościom, a także niskiej cenie,łożyska kulkowe zwykłe są najbardziej rozpowszechnionym rodzajem łożysk.
W naszej ofercie znajdziecie Państwo w/w łożyska zarówno produkcji krajowej jak i importowane

Łożyska kulkowe wahliwe

z otworem walcowym lub stożkowym, również z uszczelnieniami, a także z szerokim pierścieniem wewnętrznym serii : 12, 13, 14, 22, 22-2RS, 23, 23-2RS, 112, 113.
Łożyska kulkowe wahliwe mają dwa rzędy kulek i kulistą bieżnię pierścienia zewnętrznego, co pozwala na swobodne wzajemne ustawienie się pierścieni i na kompensację nieznacznej niewspółosiowości wału w stosunku do oprawy. Łożyska te są więc szczególnie zalecane do zastosowań, w których niewspółosiowość może się zwiększać na skutek ugięcia wału lub błędów montażu.

Łożyska kulkowe skośne jednorzędowe

serii 70, 719, 72, 73.Łożyska kulkowe skośne jednorzędowe mogą przenosić obciążenia osiowe tylko w jednym kierunku. Obciążenie promieniowe działające na łożysko powoduje powstanie w nim siły osiowej, którą należy zrównoważyć siłą o przeciwnym zwrocie. Z tego względu łożyska skośne pracują zazwyczaj parami.

Łożyska kulkowe skośne jednorzędowe, dwukierunkowe

(z dzielonym pierścieniem wewnętrznym) serii QJ2, QJ3.
Są to łożyska kulkowe skośne jednorzędowe, których bieżnie są tak ukształtowane, że obciążenia osiowe mogą być przejmowane w obu kierunkach.

Łożyska kulkowe skośne dwurzędowe

serii 32, 33, 32-2Z, 33-2Z, 32-2RS, 33-2RS.
Łożyska kulkowe skośne dwurzędowe odpowiadają pod względem budowy dwom łożyskom kulkowym skośnym jednorzędowym w układzie O, są jednak węższe niż dwa łożyska jednorzędowe. Łożyska dwurzędowe mogą przenosić wysokie obciążenia promieniowei przejmować obciążenia osiowe w obu kierunkach.

Strona w przygotowaniu